en

Press & Media

Voor de redactie: voor nadere informatie of vragen over dit persbericht kunt u contact opnemen met BBP Media
, Paul Petermeijer – CEO 
p.petermeijer@bbp.nl
 T +31 (0)348 415 305

Persberichten B2B Marketing Forum 2014

Persbericht

Philips Lighting winnaar van de B2B Marketing Award 2014
Woerden, 14 maart 2014 Gisteren is tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique te Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt aan Philips Lighting. Er waren drie genomineerden die gisteren live op het podium stonden om hun case te presenteren aan het publiek. Na de live presentaties had het publiek de mogelijkheid om te stemmen, in combinatie met het juryoordeel rolde Philips Lighting als winnaar uit de bus.

Over de Philips Lighting case:
Philips Lighting gebruikt het nieuw geopende Rijksmuseum als showcase om LED-verlichting onder de aandacht te brengen. Philips gebruikt hierbij een ‘outside-in’ benadering en laat anderen het verhaal vertellen.

De juryvoorzitter over de case:
“Wat van Philips een winnaar maakt is met name terug te vinden in de consistentie van de case, het vooraf stellen van doelen die achteraf worden geëvalueerd en de anderen het verhaal te laten vertellen.”

Reactie van de winnaars:
“Heel erg trots. Philips staat toch niet bekend als marketing bedrijf en we winnen hier toch een B2B Marketing Award met het Rijksmuseum. Doordat je de klant laat vertellen hoe goed we zijn dat is de truc. We hebben echt iets goed gedaan en daarmee de klant trots gemaakt en op basis daarvan hebben we het verhaal ook op andere kunnen overbrengen en daarmee kunnen inspireren en dat is in dit geval wel een succes case geweest”

De jury bestond dit jaar uit voorzitter Ment Kuiper, actief in marketingondersteuning en -opleidingen, Truus Koppelaar, AFAS Software en Tristan Lavender, Deloitte.

De overige twee genomineerden voor de B2B Marketing Award waren Canon Nederland en DSM Engineering Plastics

Over de B2B Marketing Award
In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

—————————–

Genomineerden B2B Marketing Award 2014 bekend
– Canon Nederland, DSM Engineering Plastics en Philips Lighting op het podium op 13 maart –

Amstelveen/Utrecht, 26 februari 2014 Op 13 maart zal tijdens het B2B Marketing Forum in Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt worden. Een deskundige jury heeft bekend gemaakt welke drie ingezonden B2B-cases kans maken om deze award in de wacht te slepen.

De genomineerden in het kort:
Canon Nederland wilde een nieuwe propositie op de kaart zetten bij haar relaties, de eigen klanten en leveranciers. Dit deden zij met 20 multichannel evenementen. Vanuit hun doelstelling wordt stapsgewijs het hele proces doorlopen waarbij het eindresultaat ‘in beeld’ wordt gebracht.

Bij genomineerde DSM Engineering Plastics staat de geïntegreerde benadering centraal waarbij het DSM verhaal zich toespitst op specifieke klanten en doelgroepen met als doel een voorkeur voor DSM te creëren. Daarvoor worden de nodige kanalen ingezet waarbij een app centraal staat in de uitwerking van het concept.

Philips Lighting gebruikt het nieuw geopende Rijksmuseum als showcase om LED-verlichting onder de aandacht te brengen. Philips gebruikt hierbij een ‘outside-in’ benadering en laat anderen het verhaal vertellen.

De nominaties zijn gekozen door een jury bestaande uit voorzitter Ment Kuiper, actief in marketingondersteuning en -opleidingen, Truus Koppelaar, AFAS Software en Tristan Lavender, Deloitte.

Juryvoorzitter Ment Kuiper. “Het is mooi dat we een manier hebben gevonden om B2B-cases in de spotlights te zetten. We zijn ons er wel van bewust dat met name grote bekende bedrijven in de finale staan, terwijl er ook kleine spelers uit de B2B-sector hebben meegedaan. Deelname wordt enorm gewaardeerd en daarom zal de jury i.s.m. spotONvision en Beeckestijn Business School een initiatief starten om kandidaten te begeleiden bij het bouwen van een B2B-case, in alle facetten, van inhoud tot presentatie. Alle deelnemers krijgen dan ook een uitnodiging voor zo’n masterclass.“

De drie kanshebbers staan op het podium op 13 maart a.s. in ‘DeFabrique’ – live! – Zij gaan de strijd met elkaar aan tijdens het B2B Marketing Forum. Het publiek bepaalt samen met de jury wie er wint. Heeft een van de finalisten nu al jouw voorkeur? Meld je dan meteen aan via http://2014.b2bmarketingforum.nl. Hier vind je tevens alle informatie over het B2B Marketing Forum.

Meer informatie over de B2B Marketing Award? Mail dan naar Martine Benjamins (BBP Media) via m.benjamins@bbp.nl

—————————–

Persbericht

Inschrijving voor B2B Marketing Awards 2014 geopend

Amsterdam/Woerden, 19 november 2013  Tijdens het B2B Marketing Forum op 13 maart 2014 zal voor de vijfde keer op rij de B2B Marketing Award worden uitgereikt. Organisator B2B marketingbureau spotONvision zet, in samenwerking met BBP Media, op deze manier de meest unieke organisatie en marketingstrategie in de spotlights. De winnaar zal bekend worden gemaakt op 13 maart 2014 in ‘DeFabrique’ te Utrecht.

Het Forum biedt marketeers de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten en te inspireren. Het is ‘the place to be’ voor de B2B marketing en communicatie-professional. De Award wordt dan ook uitgereikt aan de organisatie die, met haar marketingstrategie, met kop en schouders boven anderen uitsteekt.

Op de website http://2014.b2bmarketingforum.nl/award  is alle informatie te vinden over de award en hoe bedrijven een nominatie kunnen indienen. Inschrijven voor de nominatieronde is mogelijk tot 17 januari 2014. Daarna worden de inzendingen beoordeeld door een vakjury.

De vakjury bestaat dit jaar uit: De juryvoorzitter Ment Kuiper. Hij is directeur bij Novis Competence Center en docent bij Lectric. Hij wordt vergezeld door de juryleden: Tristan Lavender, Corporate content manager bij Deloitte en Truus Koppelaar, directeur marketing en communicatie van AFAS Software. Zij zullen met de stem van het publiek op 13 maart 2014 bepalen wie de winnaar is. Tijdens het B2B Marketing Forum in 2013 sleepte Food Reporter van Deli XL de prestigieuze prijs in de wacht.

—————————–

Persbericht

SpotONvision en BBP Media organiseren B2B Marketing Forum 2014

Amsterdam/Woerden, 14 oktober 2013 – Twee toonaangevende organisaties op gebied van B2B-marketing slaan vanaf komend jaar de handen ineen en organiseren samen het B2B Marketing Forum.

Het congres

De 5e editie van dit jaarlijkse event zal plaatsvinden op: 13 maart 2014 in DeFabrique in Maarssen.
Tijdens het B2B Marketing Forum wordt ook de felbegeerde B2B Marketing Award uitgereikt aan de organisatie die het afgelopen jaar geëxcelleerd heeft op gebied van B2B marketingstrategie.

Met deze samenwerking wordt inhoudelijke b2b marketingkennis, mediabereik en organisatiekracht gebundeld waardoor een verdere uitbouw van het congres mogelijk wordt, zowel inhoudelijk als wat betreft service aan bezoekers en sponsors. Voor meer informatie, volg de site b2bmarketingforum.nl, binnenkort zullen de eerste keynote sprekers en lezingen bekend worden gemaakt.

spotONvision is een B2B marketing- en communicatiebureau gericht op innovatie in B2B marketing. Met passie voor het B2B marketingvak en veel kennis van het B2B koopproces, contentmarketing, lead management en marketing automation, gelooft spotONvision in klantgerichte marketing en in een totaalaanpak. Met meer dan 30 jaar ervaring in Marketing, Sales en Communicatie werkt spotONvision voor klanten als Achmea, Elsevier, Kennedy van der Laan, Leaseplan, TomTom, Vattenfall en Vodafone. spotONvision houdt regelmatig gratis webinars èn is initiatiefnemer geweest van het jaarlijkse B2B Marketing Forum en de bijbehorende award.

BBP Media is de nummer 1 uitgever in Nederland op gebied van marketing, e-commerce en customer service. Met titels als Twinkle, Telecommerce en binnen de marketingsector MarketingTribune, Customer Media Council, Marketingfacts en diverse gespecialiseerde vakcongressen biedt zij marketeers en bureaus een crossmediaal pakket aan van producten en diensten. In het blad MarketingTribune is B2B marketing een consequent terugkerend redactioneel item en ook op de site van MarketingTribune heeft B2B marketing een eigen platform.

—————————–

Persberichten B2B Marketing Forum 2013

Persbericht

Food Reporter van Deli XL wint B2B Marketing Award 2013

Amsterdam, 15 maart 2013 – Food Reporter, het online platform voor succesverhalen in de horeca, is zelf een succesverhaal geworden. Het project van groothandel Deli XL is tijdens het B2B Marketing Forum in Amsterdam uitgeroepen tot winnaar van de B2B Marketing Award 2013. De jury waardeerde vooral de geringe investering en het enthousiasme van de initiatiefnemers.

Tijdens het B2B Marketing Forum maakten drie cases kans op de titel. De Rabobank begon in 2008 met het project ‘Ik ga starten’ om meer te doen richting ondernemers die hun eigen bedrijf wilden starten. KLM was kanshebber vanwege het interactief traject om ‘slapende’ klanten weer een reis te laten boeken. Deli XL gooide hoge ogen met Food Reporter, waar de succesverhalen van horecazaken worden belicht. Door de stemmen van het publiek in de zaal en het oordeel van de jury samen te voegen, werd de winnaar bepaald. Het bleek dat de jury en het publiek het eens waren over de winnaar, en zo kondigde juryvoorzitter Hans Molenaar van Beeckestijn Business School trots de winnaar aan: Food Reporter.

Het platform startte in 2010 met video’s op Youtube en een Twitter-account om succesverhalen in de horeca te laten zien. “Dat gaat ideaal met Twitter. Je kunt het snel en eenvoudig delen. Het gaat niet goed in de horeca en we wilden juist een platform bieden met succesverhalen om anderen ook weer te inspireren. Dat is de kracht van het platform”, legt sociale media adviseur Marco van Davenhorst van Food Reporter uit.

Inmiddels wordt het platform, inclusief website, gebruikt als podium met een eigen community. Van Davenhorst: “Je eigen boodschap op het publiek afvuren, werkt niet meer. Je moet mensen betrekken bij je merk. Het gaat niet om ons verhaal, maar je bouwt samen aan een betere horecaomgeving.” Het is bijzonder dat dit werkt met een geringe investering. Volgens Van Davenhorst heeft het project nog geen tweeduizend euro gekost. “Een website, twee camera’s en twee microfoons is genoeg. Als je maar een leuk team hebt dat met passie aan de slag gaat met content.”

Food Reporter laat zien dat het maken van content verder gaat dan schrijven. Het jonge team gaat met een camera op zoek naar bijzondere horecaverhalen. De boodschap van Van Davenhorst is daarom eenvoudig: “Blijf niet achter je bureau zitten, maar ga gewoon op pad.” Deze aanpak komt vanuit de B2C, maar Food Reporter laat zien dat het ook in B2B werkt. “B2B draait om relaties en je kunt bedrijven betrekken bij je organisatie door een leuk initiatief te starten.” Van Davenhorst stelt dat je pas een relatie opbouwt als je mensen echt spreekt. “Maar je bouwt een nog mooiere relatie als je hen het podium geeft en niet zelf het podium pakt.”

—————————–

Genomineerden B2B Marketing Award 2013 bekend

~ Deli XL, KLM en Rabobank op het podium op 14 maart ~

Amsterdam 11 februari 2013 – Wie zijn er nog in de race om die felbegeerde B2B Marketing Award in de wacht te slepen? Welke ondernemingen blinken uit in overall B2B marketing performance? En hebben daarmee de jury overtuigd klaar te zijn om award in de wacht te slepen op donderdag 14 maart tijdens het B2B Marketing Forum? Na een intensief juryberaad zijn de finalisten voor de B2B Marketing Award 2013 bekend. De jury bestaat dit jaar uit Hans Molenaar van Beeckestijn Business School, Elly Langeveld van Xerox, Albert Jan Huisman van Kennedy van der Laan en Ment Kuiper van Novis Competence Center. Met trots presenteren zij dé finalisten:

  • Deli XL
  • KLM
  • Rabobank

Juryvoorzitter Hans Molenaar: “We moesten een keuze maken uit vele mooie cases. Ik vind het fantastisch dat de aandacht voor B2B en ook het niveau in B2B marketing zo enorm gegroeid is. Binnen B2B vormen digitale en sociale media steeds meer de hoeksteen van het marketingbeleid. De drie genomineerden hebben alle drie vernieuwing en effectiviteit hoog in het vaandel staan. Het zijn drie bijzondere cases die B2B marketeers zeker zullen inspireren”

De drie kanshebbers staan op het podium op 14 maart in ‘De Overkant’ – live! – Zij gaan de strijd met elkaar aan tijdens het B2B Marketing Forum. En jij kunt daar bij zijn! Bovendien telt jouw stem. Jij bepaalt samen met de jury wie er wint. Heeft een van de finalisten nu al jouw voorkeur? Meld je dan meteen aan via http://2014.b2bmarketingforum.nl. Hier vind je tevens alle informatie over het B2B Marketing Forum.

Over de B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

——————————

B2B Marketing Forum 2013 in het teken van de ‘Buyer Journey’

~ Samenwerking tussen marketing en sales belangrijk om deal te sluiten ~

Amsterdam, 8 januari 2013 – Een lead omzetten naar een echte verkoop blijkt vaak nog een lastig verhaal. Volgens Forrester Research is 93 procent van de gegenereerde leads nog niet klaar om te kopen op dat moment. Het is zelfs zo dat die aankoop zelfs niet in de eerstvolgende negentig dagen gebeurt. Het B2B Marketing Forum op 14 maart staat helemaal in het teken van het proces dat de koper doorloopt bij het aankopen van een product. B2B Marketingbureau spotONvision organiseert voor de vierde keer dit Forum in Amsterdam en met diverse keynotes, masterclasses, case studies is deze dag een must voor iedereen die in de Business-to-Business marketing en sales werkzaam is.

Klanten zoeken tegenwoordig zelf eerst naar informatie voordat ze naar bedrijven toe stappen. Marketeers zullen zich moeten inleven in de belevingswereld van potentiële kopers om het aankoopproces beter te kunnen begrijpen.

En zo staat het B2B Marketing Forum in het teken van de reis die de koper doormaakt. Het thema is ‘The Great Journey: van lead naar customer’. Onderwerpen die aan bod komen zijn buyer insights, marketingstrategieën, de relatie tussen sales en marketing, lead management en marketing automation, met sprekers van Hubspot, SiriusDecisions, Philips, NXP, UNIT4, TNS Nipo en vele anderen. Een van de keynote sprekers is Meta Karagianni van het wereldwijde onderzoeksbureau SiriusDecisions  Zij vertelt over het verbeteren van de sales en marketing alignment en het verhogen van de effectiviteit.

Keynote Nick Southgate zal op 14 maart zijn visie op het aankoopproces nader toelichten. Volgens de filosoof met jarenlange ervaring in de reclamewereld is een efficiënte manier van besluitvorming, nooit honderd procent betrouwbaar. Hij stelt vanuit een gedragsperspectief dat kopers eenvoudige beslissingen willen nemen. “Als je aanneemt dat mensen altijd de beste beslissing willen nemen en dat je hem kunt helpen door het aanbieden van de juiste informatie, dan heb je het mis. De informatie die je biedt is niet altijd de juiste informatie om een koper te helpen in dit proces”, legt de Brit uit.

De dagvoorzitter is Pep Rosenfeld, één van de oprichters van Boom Chicago en Artistic Director. Het volledige programma van het B2B Marketing Forum 2013 is hier te vinden. Inschrijven voor het Forum kan op deze website.

Tijdens het B2B Marketing Forum 2013 wordt traditiegetrouw ook de B2B Marketing Award uitgereikt. Organisator spotONvision zet, in samenwerking met Beeckestijn Business School, op deze manier de meest unieke organisatie en marketingstrategie in de spotlights. Op de website is meer te vinden over de award en hoe bedrijven een nominatie kunnen indienen. Inschrijven voor de nominatieronde is mogelijk tot 15 januari 2013. Daarna worden de inzendingen beoordeeld door een vakjury.

————————-

Business-to-Business in de spotlights met de B2B Marketing Award 2013

~ spotONvision en Beeckestijn Business School slaan handen ineen ~ 

Amsterdam, 19 november 2012 – Tijdens het B2B Marketing Forum 2013 zal voor de vierde keer op rij de B2B Marketing Award worden uitgereikt. Organisator B2B marketingbureau spotONvision zet, in samenwerking met Beeckestijn Business School, op deze manier de meest unieke organisatie en marketingstrategie in de spotlights. De winnaar zal bekend worden gemaakt op 14 maart 2013 in ‘De Overkant’ te Amsterdam.

Het Forum biedt marketeers de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten en te inspireren. Het is ‘the place to be’ voor de B2B marketing en communicatie-professional. De Award wordt dan ook uitgereikt aan de organisatie die, met haar marketingstrategie, met kop en schouders boven anderen uitsteekt.

Op 2014.b2bmarketingforum.nl/award is meer te vinden over de award en hoe bedrijven een nominatie kunnen indienen. Inschrijven voor de nominatieronde is mogelijk tot 15 januari 2013. Daarna worden de inzendingen beoordeeld door een vakjury.

Juryvoorzitter is drs. Hans M.M. Molenaar, directeur van de Beeckestijn Business School. Daarnaast is hij voorzitter van het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM). Hij houdt zich inhoudelijk bezig met marketing innovatie, digitale marketing strategie en CRM.  Hij zal met de overige juryleden en met de stem van het publiek op 14 maart bepalen wie de winnaar is. De overige juryleden zijn Ment Kuiper van Novis, Elly Langeveld van Xerox en Albert Jan Huisman van Kennedy van der Laan.

Tijdens het B2B Marketing Forum in 2012 sleepte de tapijttegelfabrikant Interface de prestigieuze prijs in de wacht met haar duurzame, innovatieve en klantgerichte strategie.

————————

Persberichten B2B Marketing Forum 2012

InterfaceFLOR wint NIMA B2B AWARD 2012!

Amstelveen, 21 maart 2011 – De winnaar van de NIMA B2B AWARD 2012 is bekend. InterfaceFLOR is door de vakjury en het publiek verkozen tot het Beste B2B Marketingbedrijf van 2012.

Drie bedrijven streden dit jaar om de titel ‘Beste B2B Marketingbedrijf van 2012′. Winnaar InterfaceFLOR had stevige concurrentie van Philips en Océ. Tijdens het B2B Marketing Forum in de Westergasfabriek in Amsterdam had elke finalist acht minuten de tijd om met een vurige pitch de vakjury en het publiek voor zich te winnen. Uiteindelijk mocht InterfaceFLOR de prestigieuze prijs in ontvangst nemen uit handen van juryvoorzitter Berd Warmelts.

De juryvoorzitter lichtte de keuze vanuit de vakjury toe: ‘De keuze was moeilijk. De vakjury was niet dezelfde mening toebedeeld als het publiek in de zaal. Ook de jury was enigszins verdeeld, waardoor het maar moeilijk tot een beslissing kwam. Uiteraard staat de voltallige jury achter de keuze het duurzame, innovatieve en klantgerichte InterfaceFLOR te bekronen en hen de award toe te kennen.’

—–

Grootste B2B marketing uitdaging van 2012 is nog altijd ‘nieuwe klanten werven’

– TNS NIPO B2B Marketing Barometer toont traditionele uitdagingen in digitaal tijdperk voor B2B marketeers –

Amsterdam 20 maart 2012 –  Nieuwe klanten winnen en het vergroten van de naamsbekendheid zijn in 2012 nog steeds de belangrijkste uitdagingen voor de Nederlandse B2B marketeers. Dat blijkt uit de tweede B2B Marketing Barometer van spotONvision en TNS NIPO, die vandaag gepresenteerd wordt tijdens het B2B Marketing Forum.

Reg van Steen, TNS NIPO: “Met deze tweede barometer, kan iedere B2B Marketeer zich nu echt spiegelen aan een collega professional. Wij dachten dat de marketeers met name digitale marketingtechnieken als voornaamste uitdaging zouden zien. Nu blijkt dat de digitale ontwikkeling nog steeds ondergeschikt is aan de traditionele uitdagingen voor marketeers.”

Deze tweede editie van de B2B Marketing Barometer, waarin onderzoek wordt gedaan naar de trends in B2B marketing, liet verder zien dat 28 procent van het budget naar online marketingmiddelen gaat. B2B marketeers investeren inmiddels evenveel in de website(s) van hun organisatie als in vakbeurzen, wat traditioneel altijd de grootste uitgavenpost was.

Waar een jaar geleden slechts 40 procent zich verdiepte in social media, is dat inmiddels gestegen naar 58 procent. Bij het inzetten van social media is de B2B marketeer vooral uit op het leggen van contact met de doelgroep. Daarnaast is contentmarketing in opkomst, en maar liefst een kwart van de ondervraagde marketeers biedt inmiddels via Youtube video content aan.

De TNS NIPO B2B Marketing Barometer 2012 is gebaseerd op onderzoek onder 246 professionals die verantwoordelijk zijn voor het marketing-, sales- en/of communicatiebeleid in een B2B-organisatie.

Het volledige rapport kan worden gedownload op http://info.spotonvision.com/b2bmarketingbarometer2012

———-
Finalisten NIMA B2B AWARD bekend

Amstelveen, 5 maart 2012 – Wie zijn er nog in de race om die felbegeerde NIMA B2B AWARD in de wacht te slepen? Welke ondernemingen blinken uit in overall B2B marketing performance? En hebben daarmee de jury overtuigd klaar te zijn om de battle aan te gaan op dinsdag 20 maart tijdens het B2B Marketing Forum. Na een intensief juryberaad zijn de finalisten voor de NIMA B2B AWARD 2012 bekend!

Met trots presenteert NIMA dé finalisten:

  • Phillips Hotel TV
  • Océ
  • InterfaceFLOR

Juryvoorzitter Berd Warmelts: “De finalisten zijn drie mooie bedrijven. Allen zeer vooraanstaand in hun eigen branche. Finalisten die ieder op eigen wijze opereren in hun markt en door de inzet van marketing zich weten te onderscheiden en een relevant aanbod bieden. Dat is duidelijk terug te zien in het resultaat. Deze bedrijven kruipen stuk voor stuk in de huid van de klant, bieden een totaaloplossing en spelen daarmee in op de klantbehoefte. Ik ben zeer nieuwsgierig wie zowel de jury als de zaal zal overtuigen op 20 maart”.

De drie kanshebbers maken hun opwachting om op 20 maart in de Westergasfabriek – live! – de strijd met elkaar aan te gaan tijdens het B2B Marketing Forum. En jij kunt daar bij zijn! Bovendien telt jouw stem. Jij bepaalt samen met de jury wie er wint. Heeft een van de finalisten nu al jouw voorkeur? Meld je dan nu meteen aan via 2014.b2bmarketingforum.nl. Hier vind je tevens alle informatie over het B2B Marketing Forum.

—–

NIMA en spotONvision gaan strategische samenwerking aan in B2B marketing

~ Organisaties bundelen krachten voor B2B marketing in Nederland ~

Amstelveen, 6 februari 2012 – Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) en online B2B marketing- en communicatiebureau spotONvision gaan een strategische samenwerking aan om zich in te zetten voor de B2B marketing discipline in Nederland. Beide partijen zetten zich al ruime tijd in voor B2B marketing in Nederland; NIMA met het expertiseplatform B2B en spotONvision met het B2B Marketing Forum en de B2B Marketing & Communicatie Award.

De strategische samenwerking vloeit voort uit het partnership dat beide partijen sinds dit jaar zijn aangegaan voor de NIMA B2B AWARD die tijdens het B2B Marketing Forum uitgereikt zal worden.

Berd Warmelts, bestuur expertiseplatform NIMA B2B: “Sinds de start van het expertise platform zien wij een groeiende groep ambitieuze B2B marketeers die deze discipline meer gewicht en gezicht wil geven. Dit is een taak waar wij aan zijn begonnen, maar samen met spotONvision kunnen we dit programma nog verder uitbouwen”.

Een eerste resultaat van de samenwerking is dat bijwonen van het B2B Marketing Forum 10 PE-punten oplevert voor de Senior Marketing Professional (SMP) titel. Naast het forum en de award zullen NIMA en spotONvision in 2012 meerdere Expert Classes en inspiratiesessies organiseren.

“De samenwerking met NIMA is voor ons een teken dat we er de afgelopen jaren in zijn geslaagd een evenement en award neer te zetten die er echt toe doet voor de B2B marketeer in Nederland“, zegt Ingrid Archer, Managing Partner bij spotONvision. “Het is nu tijd voor de volgende stap waarin we het hele jaar door kennis en ideeën uitwisselen die van meerwaarde kunnen zijn voor senior marketing professionals in B2B marketing en communicatie.”

—–

Genomineerden NIMA B2B AWARD 2012 bekend

Amstelveen, 26 januari 2012 – De zeskoppige jury, onder leiding van Berd Warmelts, adjunct-directeur marketing bedrijven Rabobank Nederland en bestuurslid van het NIMA B2B Expertiseplatform, heeft de genomineerden voor de NIMA B2B AWARD bekend gemaakt.

Uit vele inzendingen zijn acht kanshebbers gekozen die tot 1 maart 2012 hun case kunnen voorbereiden in samenwerking met de NIMA Young Professionals. Begin maart zullen de finalisten bekend gemaakt worden. De finalisten presenteren op 20 maart, tijdens het B2B Marketing Forum, hun case om zo de vakjury te overtuigen en die felbegeerde NIMA B2B AWARD in de wacht te slepen.

Berd Warmelts, juryvoorzitter : ‘We zijn tot een mooie lijst met aansprekende namen gekomen. Een mix van bekende en onbekende nominaties. Bovendien een variëteit aan sectoren. Wat ons betreft zijn dit de succes stories binnen B2B Marketing. De uitdaging voor de NIMA Young Professionals is nu het achterhalen van de facts & figures. We zijn dan ook zeer nieuwsgierig!’

NIMA B2B AWARD

De genomineerden voor de NIMA B2B AWARD 2012 zijn:

  1. InterfaceFLOR
  2. Delta
  3. Océ
  4. Philips
  5. Driessen
  6. Graydon
  7. Ziggo
  8. Essent

Wil je meer informatie? Ga dan naar NIMA B2B AWARD of volg het blog van B2B Marketing Forum.

—–

NIMA verbindt haar naam aan de B2B Marketing & Communicatie Award

~ spotONvision draagt B2B Marketing & Communicatie Award over aan Expertiseplatform NIMA B2B ~

Amstelveen, 24 november 2011 – NIMA reikt op 20 maart 2012 tijdens het B2B Marketing Forum voor het eerst de NIMA B2B Marketing & Communicatie Award uit. Eerder was dit in handen van de organisator van het B2B Marketing Forum, B2B marketing- en communicatiebureau spotONvision.

Berd Warmelts, bestuur expertiseplatform NIMA B2B: “In 2009 zijn we het expertiseplatform NIMA B2B gestart. Een van de doelstellingen van dit platform is B2B-professionals te motiveren en te stimuleren. De NIMA B2B Marketing & Communicatie Award op het B2B Marketing Forum is in onze ogen de perfecte manier om hier de daad bij het woord te voegen.”

Het is het derde achtereenvolgende jaar dat deze award wordt toegewezen aan een succesvolle en vernieuwende campagne of project in de B2B-sector. Inschrijven voor de award is gratis en kan via de website van NIMA.

Inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige jury, onder voorzitterschap van Berd Warmelts, adjunct-directeur marketing bedrijven Rabobank Nederland en bestuurslid van het NIMA B2B Expertiseplatform. Genomineerden zullen hun case presenteren tijdens het B2B Marketing Forum 2012.

Eerdere winnaars van de B2B Marketing & Communicatie Award waren Numac en Nationale Nederlanden. “De award werd de afgelopen twee jaar al enthousiast ontvangen door de B2B-marketing en communicatie professionals.

Door de samenwerking met NIMA hopen we de award nog meer aanzien te geven en B2B-marketeers een extra stimulans te geven,” zegt Ingrid Archer, Managing Partner bij spotONvision. “In de B2C-branche kennen we talloze awards en onderscheidingen die vanuit de industrie veel steun en waardering krijgen. Met de NIMA B2B Marketing en Communicatie Award creëren we dit ook voor een zeker zo interessant vakgebied.”

Inschrijven voor de award is mogelijk tot half januari 2012.

Iedereen die voor 31 december 2011 beslist om het evenement als bezoeker bij te wonen, ontvangt een korting van 100 euro. Meer informatie over het programma is te vinden op: 2014.b2bmarketingforum.nl

—–

Persberichten B2B Marketing Forum 2011

Nationale-Nederlanden wint B2B Marketing & Communicatie Award 2011

~ Campagne ‘Nationale-Nederlanden in gesprek met de ondernemer’ door publiek tot winnaar verkozen ~

Amstelveen – 16 maart 2011, Verzekeraar Nationale-Nederlanden heeft dinsdag de B2B Marketing & Communicatie Award in de wacht gesleept. Deze award, die voor de tweede keer werd uitgereikt, is onderdeel van het jaarlijkse B2B Marketing Forum en onderscheidt effectieve marketing- en communicatiecampagnes in de business-to-business markt.

Nationale-Nederlanden en IBM waren de genomineerden voor de B2B Marketing & Communicatie Award van dit jaar. Zij mochten in enkele minuten hun cases presenteren aan het aanwezige publiek van het B2B Marketing Forum, een initiatief van spotONvision B2B Marketing. De meerderheid van de aanwezigen stemde vervolgens op de case van Nationale-Nederlanden.

De campagne ‘Nationale-Nederlanden in gesprek met de ondernemer’ richt zich op de mogelijke risico’s die ondernemers lopen. Door gesprekken op te zetten tussen ondernemers, experts en andere partijen probeert Nationale-Nederlanden de risico’s voor ondernemers te verminderen. “Door het aangaan van de dialoog en het gezamenlijk zoeken van oplossingen ontstaat een situatie die voor zowel de ondernemer als de verzekeraar gunstig is”, aldus DaniëlleStultiens, marketeer MKB bij Nationale-Nederlanden, Zakelijk.

Nationale-Nederlanden heeft voor deze campagne een vernieuwende strategie gekozen waarbij gedacht is vanuit de klant. De case werd door de jury verder genomineerd vanwege de consistentie in de executie en de voortreffelijke uitwerking binnen het gekozen werkveld.

Naast Nationale-Nederlanden was IBM Nederland genomineerd met de campagne ‘Conversations for a Smarter Planet. De vakjury die de twee genomineerden heeft geselecteerd bestond uit voorzitter Ment Kuiper, NextMarketeer en NextAcademy, Ludo Voorn, Directeur Marketing bij Zwitserleven en Elly Langeveld, Country Marketing Manager bij Xerox Nederland.

Nationale-Nederlanden ontving gisteren, naast uiteraard de Trofee, een opleidingencheque van Lectric ter waarde van 2.500 euro, een in-house masterclass van spotONvision en een training van LEWIS PR (beide ter waarde van 2.000 euro).

“Het winnen van deze Award is een hoogtepunt voor al onze collega’s. Het vormt voor ons een beloning voor ons getoonde lef om de dialoog op te zoeken met verschillende partijen. Daarnaast blijkt maar weer eens dat klantgericht handelen dé manier is om je te onderscheiden in onze branche”, zegt Olga Mooijman, Senior Marktmanager Groot Zakelijk bij Nationale-Nederlanden.

———–

Persbericht TNS NIPO en spotONvision

Bedrijven reserveren meer ruimte voor B2B marketing budget

Amsterdam, 15 maart 2011 De uitgaven aan B2B marketing zitten in de lift: business-to-business bedrijven verwachten per saldo dit jaar een wezenlijk grotere investering in marketing te doen dan in voorgaande jaren. De groei zal daarbij voornamelijk zitten in de uitgaven aan de website, e-mailmarketing, social media en online advertising. Dit blijkt uit de TNS NIPO B2B Marketing Barometer 2011, waarvan spotONvision en TNS NIPO vandaag de resultaten presenteren tijdens het B2B Marketing Forum in Amsterdam.

Reg van Steen, TNS NIPO: ‘We hebben dit initiatief genomen omdat er zo weinig bekend is over de trends in B2B marketing in Nederland. We moeten altijd onze toevlucht nemen tot Amerikaanse en Britse onderzoekscijfers. Dat is vanaf nu verleden tijd.’

Social media nog maar mondjesmaat ingezet

Opvallend is dat minder dan de helft van de B2B marketing- en communicatie verantwoordelijken actief in de weer is met social media. Sterker nog, nauwelijks een op de acht heeft hiervoor een concrete strategie ontwikkeld. Veel business-to-business organisaties verkeren nog in het stadium van het ‘uitproberen’. In de praktijk betekent het veelal dat men op een luisterende manier van social media gebruik maakt; een interactieve rol wordt door weinigen daadwerkelijk ingevuld. Niettemin zegt inmiddels bijna een kwart van de business-to-business organisaties te twitteren. Net als bij consumer marketing, speelt ook binnen B2B marketing leeftijd een rol in het gebruik van social media: hoe jonger de marketeer, hoe vaker men er al mee bezig is.

Rendement

Marketing accountability is van bescheiden aard: nauwelijks een kwart van de B2B-bedrijven stelt het rendement vast van hun investeringen in marketing. In de praktijk beperkt zich dit tot het bepalen van respons op direct marketing acties, het tellen van leads of het registreren van hits op de website. Het overgrote deel stelt nooit het rendement vast van de marketing inspanningen en gaat af op hun gevoel. Dat gevoel zegt vooralsnog dat per saldo de opbrengst van social media licht hoger is dan de investeringen.

De spotONvision-TNS NIPO B2B Marketing Barometer is te downloaden op www.spotonvision.com/b2b-marketing-barometer

———–

IBM en Nationale Nederlanden genomineerd voor B2B Marketing & Communicatie Award 2011

~ Publieksjury maakt winnaar bekend tijdens B2B Marketing Forum op 15 maart ~

Amstelveen, 1 maart 2011– IBM Nederland en Nationale Nederlanden zijn de twee genomineerden voor de B2B Marketing & Communicatie Award 2011. Een vakjury zal de prijs uitreiken tijdens het tweede B2B Marketing Forum op 15 maart.

IBM Nederland is genomineerd met de campagne ‘Conversations for a Smarter Planet’, Nationale Nederlanden met de campagne ‘Nationale Nederlanden in gesprek met de ondernemer’. De genomineerden zullen tijdens het B2B Marketing Forum hun case aan het publiek presenteren. Het publiek kiest uiteindelijk de winnaar.

De nominaties zijn gekozen door een jury bestaande uit voorzitter Ment Kuiper, NextMarketeer en NextAcademy, Ludo Voorn, Directeur Marketing bij Zwitserleven en Elly Langeveld, Country Marketing Manager bij Xerox Nederland.

Juryvoorzitter Ment Kuiper. “Het is mooi om te zien dat B2B marketeers de klant betrekken bij hun strategie. Deze twee cases zijn daar ook een schitterend voorbeeld van. We hopen dat de award een motiverende werking zal hebben op veel B2B marketeers.”

Ingrid Archer, Managing Partner bij initiatiefnemer spotONvision: “Ook dit jaar hebben we veel mooie cases binnengekregen voor de B2B Marketing & Communicatie Award. Ik kijk dan ook erg uit naar de presentaties van IBM Nederland en Nationale Nederlanden. Volgens mij worden ook dit weer erg inspirerende sessies voor het publiek van het B2B Marketing Forum.”

De uiteindelijke winnaar van de B2B Marketing & Communicatie Award ontvangt, naast een trofee, een opleidingencheque van Lectric ter waarde van 2.500 euro, een in-house masterclass van spotONvision en een training van LEWIS PR (beide ter waarde van 2.000 euro).

————-

Nationale en internationale topsprekers tijdens tweede editie B2B Marketing Forum

~ Josh Bernoff en Mike Volpe keynote-sprekers op jaarlijks marketingevenement ~

Amstelveen, 25 januari 2011 – De tweede editie van het B2B Marketing Forum vindt plaats op 15 maart 2011. Josh Bernoff van Forrester Research, mede-auteur van Groundswell en Empowered, en Mike Volpe, Vice President Marketing van HubSpot, zijn de keynote-sprekers van dit jaarlijkse marketingevenement. De organisatie ligt in handen van online B2B marketingbureau spotONvision.

Na een succesvol forum in 2010 met ruim 400 deelnemers, is het programma voor de tweede editie inmiddels rond. Onderwerpen als empowerment, marketing ROI, social media en content marketing in B2B, staan centraal tijdens het evenement. Het volledige programma is te vinden op 2014.b2bmarketingforum.nl.

Hella Hueck is de dagvoorzitter op 15 maart 2011. Hueck is werkzaam bij RTL Nieuws als financieel-economisch verslaggever en presenteert regelmatig het nieuwsbulletin op RTL Z.

Shimon Ben Ayoun, Managing Partner bij SpotONvision, over de sprekers van het B2B Marketing Forum: “Ook dit jaar hebben we weer een aantal indrukwekkende en interessante namen kunnen vinden voor het B2B Marketing Forum. Naast de twee keynote-sprekers hebben we nationale en internationale B2B-marketingexperts als Paul Charles, voormalig Director of Communications Virgin Atlantic Airways en huidig Chief Operating Officer van LEWIS PR, Reg van Steen, Sector Directeur van TNS NIPO, Eugenie van Wiechen Managing Director LinkedIn Nederland, en vele anderen. We hopen weer een inspirerende dag neer te zetten voor onze bezoekers.”

Ook dit jaar worden de B2B Marketing en Communicatie Awards uitgereikt. Op 2014.b2bmarketingforum.nl/awards is meer informatie te vinden over de awards en hoe bedrijven zich hiervoor in kunnen schrijven.

———–

spotONvision reikt Marketing en Communicatie Award uit aan B2B-marketeers

~B2B-marketeers in de spotlights tijdens jaarlijks B2B Marketing Forum~

Amstelveen, 11 november 2010spotONvision reikt op 15 maart 2011 voor de tweede keer de B2B Marketing en Communicatie Award uit, tijdens het jaarlijkse B2B Marketing Forum. In de Westergasfabriek te Amsterdam wordt een bedrijf of organisatie beloond voor een project of campagne dat op een vernieuwende, verfrissende manier en met onderscheidend vermogen is neergezet in het B2B-segment, met een duidelijk tastbaar resultaat. Inschrijven voor de award is gratis en kan via de website 2014.b2bmarketingforum.nl/awards.

Inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige jury, onder voorzitterschap van Max Kohnstamm van SRM. Genomineerden krijgen van spotONvision de mogelijkheid om hun case te presenteren tijdens het B2B Marketing Forum. Hier komen diverse sprekers aan bod, waaronder een keynote sessie van Josh Bernoff, mede-auteur van de boeken ‘Groundswell’ en ‘Empowered’.

De eerste B2B Marketing en Communicatie Award werd afgelopen jaar gewonnen door Numac. “Wij zijn nog steeds bijzonder trots op het winnen van de award. Voor ons was het een bevestiging dat het centraal stellen van de echte klantwaarden absoluut noodzakelijk is om te kunnen slagen in de B2B-omgeving”, aldus Ilko Wiersma, marketing manager, Numac. “Dit hebben we kunnen doen met beperkte middelen, een gezond boerenverstand en in combinatie met een optimale samenwerking tussen alle betrokkenen.”

“De award is het afgelopen jaar in het leven geroepen omdat het B2B-marketingsegment in Nederland onvoldoende aandacht krijgt. Zeker als we het vergelijken met campagnes rond consumentenmerken”, zegt Ingrid Archer-van den Berg, Managing Partner bij spotONvision. “We willen B2B-marketeers met deze award niet alleen onderscheiden voor hun werk, maar ook duidelijk maken dat B2B-marketing een bijzonder interessant en uitdagend vakgebied is.”

Inschrijven voor de award is mogelijk tot 18 februari 2011. Iedereen die voor 31 december 2010 beslist om het evenement als bezoeker bij te wonen, ontvangt een korting van 200 euro. Meer informatie over het programma is te vinden op: 2014.b2bmarketingforum.nl

——–

Persberichten B2B Marketing Forum 2010

Numac wint eerste B2B Marketing & Communicatie Award

~Awarduitreiking afsluiter van eendaags seminar voor B2B marketeers~

Amstelveen, 2 april 2010 – Specialist in machine-onderhoud Numac heeft donderdag tijdens het B2B Marketing Forum de eerste B2B Marketing & Communicatie Award in ontvangst genomen. De awarduitreiking heeft tot doel bewezen effectieve marketing- en communicatiecampagnes in de business-to-business markt te onderscheiden. spotONvision organiseerde de awarduitreiking als afsluiting van het eerste B2B Marketing Forum, dat donderdag plaatsvond in de Westergasfabriek in Amsterdam. De dag bestond verder uit inspirerende sessies en workshops van marketeers uit het B2B-veld, met als hoogtepunt de keynote van internationale marketing guru Seth Godin.

Genomineerden voor de B2B Marketing & Communicatie Award mochten in enkele minuten het aanwezige publiek overtuigen van hun case. Een meerderheid van de aanwezigen wees daarop Numac als winnaar aan.

Numac heeft de award gewonnen voor de campagne ‘Verrek, hij doet het echt’. Na een nieuw gekozen strategie en de daarop volgende noodzaak van een forse herpositionering koos Numac voor een nieuwe aanpak om een relatief onbekende doelgroep te bereiken. De communicatieboodschap werd verpakt in een creatieve mailer: geadresseerden ontvingen een telefoon waar zij een aantal dagen later op gebeld werden door Numac om een afspraak in te plannen. De case werd door de jury genomineerd vanwege het inspirerende karakter, het bewezen effect en de creatieve oplossing voor een fors communicatieprobleem op strategisch niveau. De nominatie door de jury werd donderdag bekroond met de stem van het publiek.

Naast Numac waren ING Commercial Banking en KLM genomineerd. Ook zij kregen de kans om het publiek te overtuigen van de kracht van hun B2B marketing- en/of communicatieproject. De vakjury die de kandidaten heeft geselecteerd bestond uit voorzitter Max Kohnstamm, partner bij SRM Opleidingen, Lindy Dragstra, Marketing Director bij Exact Software en Dorkas Koenen, Directeur Marketing / Executive Vice President bij de Robeco Groep. Numac wint een opleidingencheque van SRM Opleidingen, een adviespakket van online B2B marketingbureau spotONvision en een PR-adviespakket, aangeboden door LEWIS PR.

“Wij zijn bijzonder trots op deze erkenning. Het bevestigt wederom dat het centraal stellen van de echte klantwaarden absoluut noodzakelijk is om te kunnen slagen in de B2B-omgeving. Dit hebben we kunnen doen met beperkte middelen, een gezond boerenverstand, in combinatie met een optimale samenwerking”, zegt Ilko Wiersma, marketing manager Numac.

Nominaties B2B Marketing & Communicatie Award bekend

~Jury heeft drie cases geselecteerd, publiek kiest uiteindelijke winnaar~

Amstelveen, 16 maart 2010 – Op 31 maart zal tijdens het B2B Marketing Forum in de Westergasfabriek in Amsterdam de B2B Marketing & Communicatie Award uitgereikt worden. Een deskundige jury heeft bekend gemaakt welke drie ingezonden cases kans maken om deze award in de wacht te slepen. De uiteindelijke winnaar wordt na afloop van het dagprogramma door het aanwezige publiek gekozen, nadat de kandidaten hun case in enkele minuten aan het publiek hebben gepresenteerd.

De genomineerden voor de B2B Marketing & Communicatie Award zijn:
Numac met de campagne ‘Verrek, hij doet het echt’
ING Commercial Banking met de campagne ‘Bottom line & Balance Sheet Optimisation’
KLM met de campagne ‘BlueBiz life cycle 2.0’

De vakjury die deze kandidaten heeft geselecteerd, bestaat uit voorzitter Max Kohnstamm, partner bij SRM Opleidingen, Lindy Dragstra, Marketing Director bij Exact Software en Dorkas Koenen, Directeur Marketing / Executive Vice President bij de Robeco Groep.

“De kwaliteit van B2B communicatie ligt helaas nog steeds ver achter op de kwaliteit van B2C communicatie”, zegt Max Kohnstamm, juryvoorzitter. “We zijn bijzonder verheugd dat de door ons genomineerde cases bewijzen dat er ook topkwaliteit B2B marketingcommunicatie bestaat. We menen met het B2B Marketing Forum en de uitreiking van de B2B Award een impuls te geven aan de verdere professionalisering van B2B marketingcommunicatie.”

“We hebben naar aanleiding van alle inzendingen wel besloten om het idee van twee categorieën te laten vallen en één award uit te reiken: de B2B Marketing & Communicatie Award”, zegt Ingrid Archer, Managing Partner bij organisator spotONvision.“ De reden hiervoor is dat het niet eenvoudig bleek een duidelijke grens tussen beide vakgebieden te bewaken. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit besluit de kracht en waarde van deze award juist alleen maar versterkt.”

Alle award-inzendingen hebben een exemplaar van Seth Godin’s ‘Purple Cow’ ontvangen. Genomineerden zullen hun case na het dagprogramma van het B2B Marketing Forum aan het aanwezige publiek presenteren. De uiteindelijke winnaar gaat naar huis met een opleidingencheque van SRM Opleidingen, een marketingadviespakket van spotONvision en een PR-pakket in de vorm van een presentatie- of mediatraining, aangeboden door LEWIS PR.

Voor meer informatie over het programma van het B2B Marketing Forum, dat georganiseerd wordt door B2B marketingbureau spotONvision, of om je aan te melden als deelnemer, zie: 2014.b2bmarketingforum.nl


Topsprekers op het podium tijdens B2B Marketing Forum

~Seth Godin verzorgt keynote tijdens eendaags congres in Amsterdam~

Amstelveen, 26 januari 2010 – Op 31 maart 2010 vindt in de Westergasfabriek in Amsterdam het B2B Marketing Forum plaats. Dit eendaagse congres is bedoeld voor marketeers die werkzaam zijn in het B2B-segment om inspiratie op te doen en te netwerken met vakgenoten. Seth Godin, marketing guru en auteur van internationale marketing bestsellers, verzorgt de keynote. Het programma voor het evenement, georganiseerd door B2B marketingbureau spotONvision, is inmiddels rond en te vinden op 2014.b2bmarketingforum.nl.

Martijn Aslander, mede-oprichter van Elvenstone en van de Lifehacking Acadamy, zal optreden als dagvoorzitter. Verder ligt de focus geheel op inhoud en inspiratie voor B2B marketing- en communicatieprofessionals tijdens het B2B Marketing Forum.

Shimon Ben Ayoun, Managing Partner bij spotONvision, over het sprekersprogramma: “We hebben gerenommeerde sprekers uit binnen- en buitenland die over typische B2B marketing en communicatieuitdagingen spreken, zoals over marketing in lange verkooptrajecten, over de samenwerking tussen marketing en sales, over leadgeneratie, over content- en community marketing, over succesvolle e-mailcampagnes in B2B en uiteraard over social media.”

De organisatie streeft uiteraard naar een goede balans als het gaat om het programma-aanbod: “Met Seth Godin hebben we een perfecte bron voor inspiratie, maar ook van de andere sprekers, zoals Adam Needles van Silverpop, Tamara Gielen, email-marketing specialist, Yvonne van Bokhoven, VP LEWIS Communications, Ludo Voorn, Hoofd Marketing bij REAAL, en vele anderen, zijn wij overtuigd van de meerwaarde die ze vakgenoten kunnen bieden. Met een gevarieerd aanbod van sprekerssessies en hands-on workshops hopen wij bezoekers van het eerste B2B Marketing Forum in Nederland te inspireren en hen in een informele sfeer in staat te stellen om van elkaar te leren”, aldus Shimon Ben Ayoun.

Tijdens het evenement worden ook de eerste Nederlandse B2B Marketing Award en B2B Communicatie Award uitgereikt. Op de website 2014.b2bmarketingforum.nl/awards is meer informatie te vinden over de awards en hoe kandidaten kunnen meedingen.


spotONvision reikt awards uit aan B2B-marketeers

~Awarduitreiking zet B2B-marketeers in de spotlights~

Amstelveen, 8 december 2009 – Op 31 maart 2010 reikt spotONvision tijdens het B2B Marketing Forum in Amsterdam voor het eerst twee awards uit aan rolmodellen op het gebied van business-to-business marketing en communicatie. De awarduitreiking heeft tot doel bewezen effectieve marketing- en communicatiecampagnes in de business-to-business markt te onderscheiden. Vanaf vandaag is de inschrijving voor nominaties geopend. spotONvision is hiervoor op zoek naar kandidaten die mee willen dingen naar de eerste Nederlandse B2B Marketing Award en B2B Communicatie Award.

Op de website 2014.b2bmarketingforum.nl/awards is meer informatie te vinden over de awards en hoe kandidaten kunnen meedingen. De vakjury die de uiteindelijke winnaars kiest, bestaat uit voorzitter Max Kohnstamm, partner bij SRM Opleidingen, Lindy Dragstra, Marketing Director bij Exact Software en Dorkas Koenen, Directeur Marketing / Executive Vice President bij de Robeco Groep. Ook het publiek krijgt een stem in het kiezen van de winnaars.

Om in aanmerking te komen voor een award zoekt de organisatie naar kandidaten met een bewezen track record in het B2B-marketingsegment. De geschikte kandidaten hebben namens een bedrijf of organisatie een tastbaar resultaat geleverd en beschikken over een duidelijke visie op het vakgebied. Om in aanmerking te komen voor de B2B Marketing Award of B2B Communicatie Award dient een vernieuwende en verfrissende case te worden aangeleverd waaruit onderscheidend vermogen specifiek in het B2B-segment blijkt.

spotONvision organiseert de awarduitreiking om speciaal het B2B-marketingsegment in de spotlights te zetten. Volgens het bureau krijgt dit marktgebied nog onvoldoende aandacht in Nederland en daar willen zij graag verandering in brengen, mede door de organisatie van deze awarduitreiking.

“Wij merken door onze ervaring en intensieve contacten met marketeers in de B2B-markt dat dit vakgebied nog altijd als onderbelicht wordt beschouwd. De spotlights staan meestal gericht op grote consumentenmerken”, zegt Ingrid Archer-van den Berg, Managing Partner bij spotONvision. “Met deze awards willen wij B2B-marketeers onderscheiden voor hun werk. Daarnaast streven we naar erkenning voor B2B-marketing als een zeer interessant en uitdagend vakgebied.”

De eerste vijftig inzendingen worden beloond met een Nederlandstalig exemplaar van Seth Godin’s (die tevens spreekt op het B2B Marketing Forum) Purple Cow. De boeken worden beschikbaar gesteld door Bruna.

Registreer nu
A product by spotONvision
BBP Media